avatar Ten blog rowerowy prowadzi DreamMaker z miasteczka Ballymahon. Mam przejechane 2025.94 kilometrów w tym 109.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 17.23 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy DreamMaker.bikestats.pl

Krótko i przyjemnie

Sobota, 26 sierpnia 2017 · dodano: 26.08.2017 | Komentarze 2

Plany były inne, ale nie wiem nawet jak to się stało, że się stało, tak jak się stało :)
Początek był zgodny z planem. Dojeżdżam do Newcastle Wood a, a tam...

Robią nowy parking. Ów inwestycja zapewne ma powiązanie z inną:

Po drugiej stronie rzeki powstaje takie cudo:

Będą żywe palmy, sztuczne fale itp., itd.  Przybędzie też 750 nowych miejsc pracy (niektórzy mówią o 1000). Liczby robią jeszcze większe wrażenie gdy weźmie się pod uwagę populację Ballymahon - 2000 osób. Całość ma kosztować "jedynie" 233 milionów €. To całkiem niedużo biorąc pod uwagę fakt, że kilka dnie temu za jednego człowieka zapłacono 222 mln € (handel ludźmi jednak trwa nadal :D )
Wracając do wycieczki.
Przenoszę rower przez taśmę i śmigam wąskimi dróżkami po których zazwyczaj spacerują psy i ich właściciele.

Dzisiaj wieje tu pustką. Lepiej dla mnie. Te kilka km ścieżek to marny substytut w porównaniu z bezkresem Puszczy Solskiej po której śmigałem w PL.

Z Newcastle Wood miałem jechać na wschód. I pojechałem... 2 km. Chyba tylko po to aby skręcić na północ :)
Przed Abbeyshrule skręcam w lewo. Był to dobry pomysł. Najpierw mijam najpaskudniejsze podwórko jakie w życiu widziałem. Wszystko tak dopieszczone, tak wysterylizowane, że aż odpychające. Nie byłoby w tych 2 pierwszych przymiotnikach nic złego, gdyby nie to, że całe podwórko było wysypane szarymi kamyczkami. A fe :(
Na szczęście kilka minut później trafiają się świetne ruiny:

Prawie jak w Angkor :)

Tuż obok płynie rzeczka o polsko brzmiącej nazwie Inny. Przepływa ona również przez Ballymahon.

Są też Szumy ;) A w zasadzie to jeden "szum" ;)

Przejeżdżam przez most i kilkaset metrów dalej docieram do śluzy na Kanale Królewskim:

Do Ballymahon wracam wzdłuż kanału. Droga jest super:

Gdybym jechał w przeciwną stronę to po około 100 km dojechałbym do Dublina.
A tymczasem podziwiam tutejszą florę:

I faunę:

I jestem już w miasteczku.

W Ballymahon przy kanale w 4 miejscach poustawiane są figury ludzkie zrobione z jakiejś "papierowej folii". Nie wiem czemu ma to służyć, ale postaci te przywołują mi na myśl wielki głód panujący w Irlandii pona d 1,5 wieku temu.